ANALISIS PENGARUH KEPUASAN PELANGGAN, CITRA PERUSAHAN DAN KEPERCAYAN PELANGGAN TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN BUS PATAS EFISIENSI DI PROVINSI DAERAH ISTIMEWA YOGYAKARTA

  • Aditya Hera Nurmoko

Abstract

Kajian dalam kajian ini adalah analisis kesan kepuasan pelanggan, imej syarikat dan
kepercayaan pelanggan terhadap kesetiaan pelanggan di wilayah khusus yogyakarta. Isu-
isu dalam kajian ini adalah: (1) Bagaimana kepuasan pelanggan, imej syarikat dan kesan
kepercayaan pelanggan serentak ke kesetiaan pelanggan Efisiensi bus, (2) Bagaimana
kepuasan pelanggan, imej syarikat dan kepercayaan pelanggan sebahagiannya ke
kesetiaan pelanggan Efisiensi bus.
Dalam kajian ini, ia menggunakan pelbagai regresi dan analisis regresi mudah. kepuasan
pelanggan, imej syarikat dan kepercayaan pelanggan adalah sebagai pemboleh ubah bebas, kesetiaan pelanggan adalah pemboleh ubah bergantung. Bilangan sampel adalah
100 responden dengan teknik pensampelan purposive dan kuesioner untuk mendapatkan
data.
Hasil kajian ini mendapati kepuasan pelanggan, imej syarikat dan kesan kepercayaan
pelanggan secara serentak terhadap kesetiaan pelanggan Efisiensi bas; dan kepuasan
pelanggan, imej syarikat dan kesan kepercayaan pelanggan secara positif sebahagiannya
kepada kesetiaan pelanggan Bus Efisiensi di wilayah khusus Yogyakarta

Published
May 10, 2018
How to Cite
NURMOKO, Aditya Hera. ANALISIS PENGARUH KEPUASAN PELANGGAN, CITRA PERUSAHAN DAN KEPERCAYAN PELANGGAN TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN BUS PATAS EFISIENSI DI PROVINSI DAERAH ISTIMEWA YOGYAKARTA. Prima Ekonomika, [S.l.], v. 9, n. 1, may 2018. ISSN 2621-4148. Available at: <https://jurnal.stieykp.ac.id/index.php/prima-ekonomika/article/view/21>. Date accessed: 22 dec. 2024.